Przejdź do treści

Nawyki, które warto wdrążyć

nawyki ktore warto wdrazyc
 Nawyki- według nomenklatury to zautomatyzowana czynność (sposób zachowania, reagowania), którą nabywa się w wyniku ćwiczenia (głównie przez powtarzanie).

Nawyk zautomatyzowany to wyuczony składnik zachowania się jednostki utworzony przez świadome uczenie się, poprzez z góry zamierzone ustalenie i automatyzację czynności pierwotnie nieautomatyzowanej.
Prościej mówiąc to czynności, które sami świadomie wypracowujemy dla osiągnięcia konkretnych rezultatów.
Mówi się, że potrzeba 21 dni regularnie wykonywanych czynności by weszło nam to w „krew”. Muszę powiedzieć, że się z tym zgadzam. Obecnie pracuje nad nawykiem codziennej aktywności fizycznej, ponieważ z racji dużej ilości obowiązków nie zawsze mogę czas zagospodarować. W dni, kiedy nie mogę udać się na trening pilnuje tego, by zrobić co najmniej 10 tysięcy kroków.

Ale jakie są nawyki, które warto wdrążyć a które mogą zmienić nasze życie?

  • Picie odpowiedniej ilości wody
Nawyk, który jest bardzo ważny dla zachowania zdrowia i dobrego samopoczucia.
Przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania organizmu, poprawia kondycje skóry.
Sposoby na naukę picia wody:
Zawsze trzymaj butelkę wody w zasięgu ręki/wzroku i gdy na nią spojrzysz upij kilka łyków.
Możesz również narysować na butelce kilka lini i oznaczyć na nich godziny do których poziom wody ma być wypity.
Aplikacja do picia wody- przypomnienie w telefonie o wypiciu szklanki wody.
Dzięki stałemu piciu wody można zapomnieć o magazynowaniu wody w organizmie czy bólach głowy z odwodnienia. To pomaga nawet na słodkie przekąski. Napij się zamiast sięgac po ciastko i sprawdź po ilu szklankach przestaniesz mieć na nie chęć 🙂
  • Stałe pory posiłków
Niekoniecznie chodzi o to, by codziennie jeść posiłki o tej samej porze- raczej o zachowanie zasady ich  regularności. Czyli czasu między posiłkami liczonego jako 2,5- 4 godzin. Nie przekraczaj tego czasu. Jedzenie zbyt częstych posiłków sprzyja nadmiernemu gromadzeniu się tkanki tłuszczowej. Zbyt rzadkie posiłki mogą prowadzić do pobierania energii z ustroju. I nie z tkanki tłuszczowej jak się wszystkim zdaje, a tkanki mięśniowej. Tkanka tłuszczowa zostaje z nami na dłużej, ponieważ jest lepszym magazynem energii na gorsze okresy. Niestety to pozostało po ewolucji.
  • Codzienna aktywność fizyczna

WHO zaleca wysiłek fizyczny minimum 30 minut dziennie dla zachowania zdrowia. To ultra ważne. Nie musi byc to morderczy trening na siłowni, a chociaż spacer z punktu A do punktu B. Jakakolwiek aktywność fizyczna przybliża nas do zachowania zdrowia, a także przyspiesza przemianę materii, czy spalanie nadmiernej tkanki tłuszczowej (przy odpowiedniej zrównoważonej diecie).
  • Planuj

Warto wdrążyć odpowiednie planowanie, ponieważ to oszczędza czas i pieniądze. 
Warto jest zapisać sobie trening w kalendarzu. Jeśli jesteś w stanie umówić się na spotkanie na przykład z szefem czy współpracownikiem to chyba możesz również umówić się z samym sobą na trening czy poranne picie wody z cytryną.
Dodatkowo- na zakupy chodzić z listą i kupować tylko to co jest na niej zamieszczone. w ten sposób unikniemy łapczywego kupowania oczami czy uleganiu zachciankom.
  • Nie narzekaj
Bo po co masz to robić. Narzekanie powoduje utratę dobrej energii i skupianie się tylko na tym co jest obecnie negatywne.
Odrzuć te negatywne myśli i skup się na konkretach- pozytywnych cechach swojego życia i jestestwa.
Nie trać czasu na negatywne myślenie

Jaka jest wartość nawyków ?

Jestem osobą, która duży czas temu zaczeła bardziej przykładać się do automatyzacji niektórych swoich zachowań. Dzisiaj poranne picie wody to dla mnie podstawa, a jeśli zdarzy mi się zapomnieć to mam wrażenie „braku” w ciągu dnia.
APLIKACJE
Do każdego z wyżej wymienionych nawyków możemy znaleźć program lub aplikacje, która pomoże nam ją wdrążyć. Niektórym wystarczy kalendarz- innym powiadomienie w telefonie. Albo jedno i drugie. 
Aczkolwiek jeśli sama nie zechcesz się zmusić i wprowadzić dobrych nawyków najlepsza aplikacja Ci nie pomoże. 
Spróbuj, może zadziała 🙂
Ja obecnie polecam habbit – bull. Odznacza się wykonane czynności na poziomie listy w kalendarzu. Czy warto ? 
Sama sprawdź.
Chcesz dowiedzieć się więcej o błędach w diecie ? Klikaj tutaj 🙂

Zapraszam Cię do obserwowania na moim facebooku 🙂

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x