Przejdź do treści

Planowanie posiłków do pracy- element regularnego jedzenia

planowanie posiłków do pracy

Czy wiesz, ze blisko 70% osób podejmujących się diety porzuca ją przez brak odpowiedniego przygotowania, planowania posiłków i zbyt pochodne decyzje ?

Zmiana systemu żywienia, stała presja to nie są całkiem dobre elementy nowego trybu życia.
Zbudowanie nawyku fizycznego  trwa 21 dni- czy to dużo, czy mało by zadbać o własne zdrowie, które będzie procentować latami ?

Dobry plan to podstawa diety. Jak to się ma do planowania posiłkow ?

Ważne jest, by nie myśleć o diecie jako o wyrzeczeniach, zniewoleniu i braku ulubionych potraw. Raczej jak o nowej przygodzie, która pomoże Ci poprawić swoje zdrowie i samopoczucie 🙂
I nie chodzi tu o sam jadłospis, bo choćby był jak najbardziej perfekcyjny bez Twoich chęci do realizacji planu nic nie da. Chodzi o chęć i często potrzebę zmian i przekonanie, że jesteś na to gotowa i tego właśnie chcesz.
Z czasem jak się wkręcisz i przyzwyczaisz to będzie tylko łatwiej 🙂
Siła powodzenia tego planu leży w Tobie, twoim zaangażowaniu i przygotowaniu. Z całą pewnością przygotowujesz się do pracy, szkoły czy na urlop- do odpowiedniego żywienia też trzeba się przygotować.

Najczęstsze powody porzucenia diety:

  1. Nieodpowiednia organizacja posiłków lub jej brak
  2. Niewłaściwe powody diety
  3. Szybkie zniechęcenie- z powodu zbyt dużej ilości zmian na raz
  4. Chaos- bo burdelu w głowie z powodu nadmiaru informacji i niedomówień chyba nie da sie inaczej nazwać
Ale zacznijmy od początku.
Po co nam tak na prawdę regularne jedzenie ?
Nie jedynie po to by schudnąć 🙂 Chodzi raczej o wprowadzenie odpowiednich nawyków.
To jeden z elementów zdrowego systemu żywienia. Dostarczanie własnemu ciału energii, która jest niezbędna do codziennej pracy.
Regularne jedzenie poprawia działanie organizmu. Gdy dostaje pożywienie w regularnych odstępach czasu nie musi magazynować tego co dostarczamy na „czarną godzinę”. Po prostu uczy się, że dostaje pożywienie. Z czasem zaczyna spalać nadmiar tkanki tłuszczowej, ponieważ przestaje być ona potrzebna. W końcu gdy dostaje pożywienie w stałych porach więc magazyn nie jest niezbędny 🙂
Regularność poprawia metabolizm człowieka i sprzyja utrzymaniu smukłej sylwetki. Patrząc na zasady żywienia (punkt 1- Spożywaj posiłki regularnie (4-5) co 3-4 godziny) to właśnie ta zasada ma największe znaczenie i szanse powodzenia. Planowanie posiłków jest ważne, stanowi podstawę dobrego żywienia ale nie chodzi tu o chodzenie z zegarkiem i wyznaczanie pór. Raczej o granice tolerancji. Posiłki należy spożywać nie częściej niż co 2,5 godziny i nie rzadziej niż co 4 godziny.
Jak dodamy do tego zwiększoną aktywność fizyczną- nie mówię tu od razu o mordowaniu się na siłowni to plan zaczyna być całkiem realny.
 

Od czego zacząć ? 

Banał, od śniadania. 
Powinno być zjadane w ciągu godziny od wstania z łóżka. Ale absolutnie nie należy się biczować jeśli jest to 1,5 godziny. Maksimum to 2 godziny 🙂 I jednak najlepiej jest dążyć do tego by była to jedna godzina 🙂 Nie zawsze udaje nam się zjeść je w domu. Dlatego tutaj istotne jest planowanie i odpowiednie robienie zakupów by nie rzucić się na drożdżówkę kupioną w biegu a mieć przy sobie zdrowy posiłek.
A potem to już z górki 🙂
Pamiętaj, że dla chcącego nic trudnego.

Jak planowanie posiłków pomoże Ci przygotować się do regularnego jedzenia ?

  1. Zaopatrz się w pojemniki, które pozwolą Ci zabrać ze sobą jedzenie
  2. Ustal wstępny plan tygodnia- co zamierzasz przygotować, a następnie znajdź czas na wstępną obróbkę.
  3. Najlepiej jest planować posiłki z tygodniowym wyprzedzeniem
  4. Idź na zakupy z listą zakupów 🙂
  5. Pamiętaj, ze lepsze jest realizowanie planu w 80% przez 20 dni niż perfekcyjny plan realizowany 4 dni- każdemu zdarzają się wtopy i powinnaś być na nie przygotowana (co nie znaczy, że należy je stosować jako wymówkę do porzucenia diety- nie ma takiej opcji. Wstawaj i zasuwaj dalej :))
  6. Wiedz, że przydadzą Ci się też zdrowe przekąski- nie tylko głównymi posiłkami człowiek żyje.
  7. Pamiętaj, że w pracy spędzasz sporo czasu- średnio 8 godzin. Jedzenie w niej jogurtów i sucharków czy wafli ryżowych nie zaspokaja głodu, raczej go kumuluje na czas po powrocie do domu. Kiedy to następuje atak na lodówkę tudzież kebaba w sąsiedztwie.
Jak planować ?
Najprościej jest sporządzić jadłospis bazując na produktach, które już mamy w domu i przede wszystkim lubimy.
A co z gotowymi produktami ?
Jak uważasz ?
Napisz mi w komentarzu z jakich korzystasz 🙂
Chcesz dowiedzieć się więcej o błędach w diecie ? Klikaj tutaj 🙂

Zapraszam Cię do obserwowania na moim facebooku 🙂

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x