Przejdź do treści

Woda zdrowia doda- sposoby na wodę smakową.

woda zdrowia doda

Woda zdrowia doda- kto tego nie słyszał?

Jeden z najbardziej popularnych sloganów. Na szczęście skupia się na prawdzie 🙂 A co na to woda smakowa ?
 

Co z tą wodą ? Co ma do tego woda smakowa ?

Z wodą nie ma lekko. Wiele osób o wiele chętniej sięga po coca-colę czy sok, który z sokiem nie ma nic wspólnego niż po czystą wodę. Przyzwyczajeni do słodkich napojów niechętnie sięgamy po coś, co nie ma cukru.
Na szczęście da się temu zaradzić komponując własna wodę smakową w kuchni- nie tą be wodę kupioną w sklepie, która zamiast owoców widziała wnętrze laboratorium i zawiera nadmiar cukrów dodanych.
Często pacjenci skarżą się na problemy z regularnym piciem wody i brakiem nawyku nawadniania.
Jednym z pierwszych sygnałów świadczących o odwodnieniu jest chęć na słodycze, bóle głowy czy chęć picia. Wystarczy utracić 2% ogólnej masy wody by uznać, że jest się delikatnie odwodnionym.
 
Dobrze nawodniony organizm lepiej pracuje. Powie Ci to prawdopodobnie każda osoba, która zwraca uwagę na ilość wypijanej wody 🙂 Poprawia skórę, odżywia od środka, niweluje bóle głowy 🙂
Organizm człowieka w średnio 70% składa się z wody- zależy to od wieku i stanu fizjologicznego.
 

Im jesteśmy starsi tym mniej wody zawiera nasz organizm. To jest właśnie jedna z kwestii zmarszczek 🙂

Woda jest ważna w każdym dniu każdego etapu życia. Jest ważniejsza niż jedzenie. Jednym z jej zadań jest usuwanie z organizmu produktów przemiany materii. Bierze udział wszystkich reakcjach biochemicznych (czyli procesów, dzięki którym żyjemy) zachodzących w organizmie. Jest transporterem składników odżywczych, dzięki temu nasz tkanki dostają potrzebne substancje.
Lista zalet picia wody jest tak długa, że jej omówienie zajmie nam kilka godzin. dlatego nie będę jej tu przytaczać 🙂
Skupimy się na najważniejszych funkcjach. Oprócz tego co już zostało wymienione picie wody sprzyja utracie tkanki tłuszczowej- bo zapełnia żołądek, podkręca metabolizm, a przy okazji nie ma kalorii więc można pić do woli.
 
Należy pamiętać, że każdy powinien przyjmować wodę mierzoną indywidualnie. Nie żadne 1,5 litra dziennie- tylko szacunki tyczące masy ciała, stanu zdrowia, wieku czy aktywności fizycznej. 
Obecnie szacuje się,  że powinno to być 30 ml/ kg masy ciała– u dorosłych nieaktywnych.
Osoby dorosłe aktywne:- 1 ml wody na 1 kcal. Jeżeli więc spożywasz w ciągu dnia 3500 tys. kcal, to musisz wypić 3,5 l płynów.
Osoby dorosłe starsze – 35 ml/ kg masy ciała.

Jak nauczyć się pić wodę ?

– pijemy powoli, małymi łykami.
– najlepiej byłoby mieć wodę zawsze w zasięgu ręki- szklankę, butelkę czy bidon. Nie tracąc jej z oczu powinniśmy pamiętać o nawadnianiu.
Często niestety jest to ilość nie do „przepicia”, dodatkowo smak jałowy i jakoś nie zachęca. Dlatego proponuje zapoznac się z sposobami picia wody smakowej.
 

Woda smakowa- Jak ją przygotować ?

Wody smakowe są bardzo proste w przygotowaniu. De facto można do szklanki wrzucić wszystko i sprawdzać kompozycje. Codziennie możemy mieć inny smak- można nawet prowadzić dziennik wód smakowych i zaznaczać które propozycje są najbardziej dopasowane.
– Na samym początku wybierz warzywa, owoce i zioła, zależnie od smaku wody, który zamierzasz osiągnąć. Dokładnie je umyj.
– Następnie kroimy owoce w kostkę lub w plasterki i wrzucamy do dzbanka. Dodajemy zioła i wodę.
– Wstaw do lodówki na 2 lub 6 godzin. To czas potrzebny, żeby woda się przetrawiła (najlepiej wstawić na noc)
– Gotowa do picia! Ciesz się jej właściwościami.
Ilość owoców i ziół zależy od intensywności smaku, zapachu i koloru, jakie chcesz osiągnąć. Na początek użyj jednej lub dwóch porcji. W razie potrzeby, możesz posłodzić miodem lub ksyliotem.

Spróbuj tego :

 
Truskawki i kiwi
Oprócz tego, że jest niezwykle orzeźwiająca, dostarcza nam ogromnych ilości witamin i minerałów, które wzmocnią nasz układ odpornościowy, poprawią metabolizm, układ krążenia i obniżą poziom cukru we krwi.
 
Ogórek, cytryna i limonka
Ich naturalne właściwości wspierają układ odpornościowy, przyspieszają przemianę materii, kontrolują apetyt.
Limonka cytryna i pomarańcza
Ten typ wody smakowej podnosi odporność organizmu i skutecznie chroni przed wirusami, bakteriami i grzybami. Zapobiega grypie i przeziębieniom, stymuluje przemianę materii i reguluje refluks żołądkowy.
Poleca się picie tej wody zawsze w temperaturze pokojowej.

A może ?

 
Ananas i szałwia
Szałwia Oczyszcza cały organizm i ma działanie detoksykacyjne, dzięki czemu doskonale go chroni. Ananas zawiera enzym wspierający trawienie tłuszczu.
 
Cytryna, grejpfrut i mięta
Cytrusowy i miętowy smak tej witaminizowanej wody na pewno będzie jednym z Twoich ulubionych. Możesz wypijać nawet ponad litr dziennie. Dzięki temu będziesz cieszyć się niezawodnym systemem odpornościowym, oczyścisz organizm i będziesz się czuła o niebo lepiej.
 
Mięta i cytryna
Chłodzi, orzeźwia- ma świetny smak. Nie jest mocno słodki, dlatego jak odstraszają Cię słodkie wody to ta będzie ok.
 
Cytryna i majeranek
Poprawia trawienie pokarmów, ułatwia pozbywanie się ewentualnych wzdęć- orzeźwia. Lubią ją nawet dzieci !
Chcesz dowiedzieć się więcej o błędach w diecie ? Klikaj tutaj 🙂

Zapraszam Cię do obserwowania na moim facebooku 🙂

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x